Broj 112
Broj 112 zovite ako je potrebna intervencija bilo koje hitne službe
Besplatnim pozivom na broj 112 možete zatražiti pomoć hitnih službi u Republici Hrvatskoj: policije, vatrogasaca, hitne medicinske službe, službe traganja i spašavanja na moru te pomoći na cestama.
Jedinstveni europski broj za hitne službe 112 u Republici Hrvatskoj djeluje unutar Ravnateljstva civilne zaštite Ministarstva unutarnjih poslova i neprekidno (24/7/365) osigurava zaprimanje dojava putem telefona, SMS poruka i e-poziva iz vozila, a kao dio sustava 112 obavlja dodatne zadaće iz djelokruga civilne zaštite.
Operater na broju 112 odmah po uspostavi poziva dobiva podatak o lokaciji pozivatelja te postupa na temelju utvrđenih standardnih operativnih postupaka, komunikacijskih protokola ili sporazuma.
Na broj 112 primaju se e-pozivi (eCall) iz vozila u slučaju prometne nesreće. E-poziv je hitni poziv iz vozila na broj 112, koji se uspostavlja automatskim aktiviranjem senzora ugrađenih u vozilo ili ručno, i koji putem javnih pokretnih komunikacijskih mreža prenosi standardizirani minimalni skup podataka te uspostavlja audio kanal između vozila i Centra 112.
Omogućeno je i traženje pomoći slanjem SMS poruka na broj 112, što je namijenjeno prvenstveno osobama koje ne mogu govornim pozivom uspostaviti komunikaciju s operaterom: gluhim i nagluhim osobama, osobama s poremećajem govora i osobama koje u trenutku pozivanja nisu u mogućnosti ostvariti govornu vezu.
Značajna je sposobnost zaprimanja hitnih poziva na stranim jezicima (engleski, njemački, talijanski, mađarski i slovački), a čime se doprinosi sigurnosti naših turista i promociji Republike Hrvatske kao sigurnog turističkog odredišta.
Prednost korištenja jedinstvenog broja za hitne službe 112 je da se jednim hitnim pozivom praktički alarmira više službi, jer nakon dojave na broj 112 operater prenosi dojavu svim nadležnim službama potrebnim u konkretnom slučaju. Time se štedi vrijeme, jer s mjesta događaja nije potrebno pojedinačno zvati svaku službu. Nadalje, dispečerima hitnih službi omogućava se neometan rad, jer operater na broju 112 prema istima "filtrira" zlonamjerne, nenamjenske ili opetovane pozive (kada se jedan slučaj višestruko dojavljuje od različitih očevidaca).
Jedinstveni europski broj za hitne službe 112 u Republici Hrvatskoj djeluje unutar Ravnateljstva civilne zaštite Ministarstva unutarnjih poslova i neprekidno (24/7/365) osigurava zaprimanje dojava putem telefona, SMS poruka i e-poziva iz vozila, a kao dio sustava 112 obavlja dodatne zadaće iz djelokruga civilne zaštite.
Operater na broju 112 odmah po uspostavi poziva dobiva podatak o lokaciji pozivatelja te postupa na temelju utvrđenih standardnih operativnih postupaka, komunikacijskih protokola ili sporazuma.
Na broj 112 primaju se e-pozivi (eCall) iz vozila u slučaju prometne nesreće. E-poziv je hitni poziv iz vozila na broj 112, koji se uspostavlja automatskim aktiviranjem senzora ugrađenih u vozilo ili ručno, i koji putem javnih pokretnih komunikacijskih mreža prenosi standardizirani minimalni skup podataka te uspostavlja audio kanal između vozila i Centra 112.
Omogućeno je i traženje pomoći slanjem SMS poruka na broj 112, što je namijenjeno prvenstveno osobama koje ne mogu govornim pozivom uspostaviti komunikaciju s operaterom: gluhim i nagluhim osobama, osobama s poremećajem govora i osobama koje u trenutku pozivanja nisu u mogućnosti ostvariti govornu vezu.
Značajna je sposobnost zaprimanja hitnih poziva na stranim jezicima (engleski, njemački, talijanski, mađarski i slovački), a čime se doprinosi sigurnosti naših turista i promociji Republike Hrvatske kao sigurnog turističkog odredišta.
Prednost korištenja jedinstvenog broja za hitne službe 112 je da se jednim hitnim pozivom praktički alarmira više službi, jer nakon dojave na broj 112 operater prenosi dojavu svim nadležnim službama potrebnim u konkretnom slučaju. Time se štedi vrijeme, jer s mjesta događaja nije potrebno pojedinačno zvati svaku službu. Nadalje, dispečerima hitnih službi omogućava se neometan rad, jer operater na broju 112 prema istima "filtrira" zlonamjerne, nenamjenske ili opetovane pozive (kada se jedan slučaj višestruko dojavljuje od različitih očevidaca).
DOJAVA NA BROJ 112
Kada nazovete broj 112 operater će vas zapitati:
- ŠTO se dogodilo?
- GDJE se dogodilo?
- IMA li ozlijeđenih i koliko?
Dodatna pitanja:
- KAKVU pomoć žurno trebate?
- Je li potrebna pomoć za izvlačenje osoba (npr. iz prometnog sredstva ili s teško dostupnog mjesta/terena)?
- KAKVE su okolnosti na mjestu nesreće: požar, istjecanje opasnih tvari, oštećene plinovodne ili električne instalacije, druga opasnost?
- TKO ZOVE?
Trebate li pomoć samo jedne hitne službe, operater će proslijediti vaš poziv traženoj hitnoj službi.
BROJ 112 U EUROPSKOJ UNIJI
Broj 112 uspostavljen je Odlukom Vijeća europskih zajednica iz 1991. godine. Osnovna zadaća mu je prijem svih hitnih poziva na broj 112, jedinstveni europski broj za hitne službe putem kojeg građani i turisti mogu zatražiti intervenciju bilo koje hitne službe, bez obzira u kojoj se članici Europske unije nalaze. Pozivatelj ne treba poznavati telefonske brojeve te strukovne i teritorijalne nadležnosti službi potrebnih u hitnoj situaciji. Jedan hitni poziv praktički paralelno alarmira nekoliko službi, jer nakon dojave na broj 112 operater prenosi dojavu hitnim službama potrebnim u konkretnom slučaju.
Jedinstveni europski broj za hitne službe 112 u Republici Hrvatskoj uveden je 11. veljače 2005. godine.
Europska komisija redovito provodi ankete o svjesnosti građana Europske unije o jedinstvenom europskom broju za hitne službe 112. Rezultati ankete o svjesnosti građana Europske unije o jedinstvenom europskom broju za hitne službe 112, koju je Europska komisija provela 2020. godine, pokazala je da bi 89% ispitanika u Hrvatskoj nazvalo broj 112 ako im je potrebna pomoć neke hitne službe dok je prosjek Unije 74%. Ti podaci pokazuju da je svjesnost građana Republike Hrvatske o broju 112 znatno iznad prosjeka u Europskoj uniji, pri čemu treba imati u vidu i činjenicu da je broj 112 jedini broj za hitne službe u Danskoj, Estoniji, Finskoj, Litvi, Malti, Nizozemskoj, Portugalu, Rumunjskoj i Švedskoj. Ovaj podatak potvrda je nastojanju da se građani Republike Hrvatske, kao i svi strani građani koji se u bilo kojem trenutku nađu na njezinom području, mogu s povjerenjem osloniti na broj 112 kada im zatreba pomoć u hitnoj situaciji.
Dan europskog broja 112 (European 112 Day) obilježava se na području Unije simbolično 11.2., kada svaka država članica Unije provodi svoje promotivne aktivnosti radi upoznavanja građana s postojanjem i funkcionalnostima broja 112.
Jedinstveni europski broj za hitne službe 112 u Republici Hrvatskoj uveden je 11. veljače 2005. godine.
Europska komisija redovito provodi ankete o svjesnosti građana Europske unije o jedinstvenom europskom broju za hitne službe 112. Rezultati ankete o svjesnosti građana Europske unije o jedinstvenom europskom broju za hitne službe 112, koju je Europska komisija provela 2020. godine, pokazala je da bi 89% ispitanika u Hrvatskoj nazvalo broj 112 ako im je potrebna pomoć neke hitne službe dok je prosjek Unije 74%. Ti podaci pokazuju da je svjesnost građana Republike Hrvatske o broju 112 znatno iznad prosjeka u Europskoj uniji, pri čemu treba imati u vidu i činjenicu da je broj 112 jedini broj za hitne službe u Danskoj, Estoniji, Finskoj, Litvi, Malti, Nizozemskoj, Portugalu, Rumunjskoj i Švedskoj. Ovaj podatak potvrda je nastojanju da se građani Republike Hrvatske, kao i svi strani građani koji se u bilo kojem trenutku nađu na njezinom području, mogu s povjerenjem osloniti na broj 112 kada im zatreba pomoć u hitnoj situaciji.
Dan europskog broja 112 (European 112 Day) obilježava se na području Unije simbolično 11.2., kada svaka država članica Unije provodi svoje promotivne aktivnosti radi upoznavanja građana s postojanjem i funkcionalnostima broja 112.