Edukacija djece u dubrovačkim vrtićima
Foto: MUP
Službenici Ravnateljstva civilne zaštite u suradnji sa školskim i predškolskim ustanovama na području Dubrovačko-neretvanske županije već godinama provode edukacije na temu prirodnih prijetnji koje uzrokuju katastrofe, ljudskog utjecaja i mjera koje se mogu provesti kako bi se izbjegle ili umanjile posljedice katastrofa. Nakon potresa u Albaniji 2019. godine koji se osjetio i na širem dubrovačkom području, a osobito suočeni s posljedicama katastrofalnih potresa koji su 2020. godine pogodili Zagreb i Banovinu, ravnatelji odgojno-obrazovnih ustanova počeli su pokazivati sve veći interes za specifičnim edukacijama koje bi djecu, a osobito zaposlenike i odgovorne osobe u ustanovama osposobili za ispravno reagiranje u slučaju potresa.
Nakon što je u prvoj polovici godine održala 68 predavanja u 18 ustanova na području Dubrovačko-neretvanske županije te tim edukacijama obuhvatila gotovo 900 djece/učenika i preko 720 zaposlenika, Služba civilne zaštite Dubrovnik nastavila je s aktivnostima vezanim uz edukacije na području smanjenja rizika od katastrofa (SROK) i u ovoj pedagoškoj godini.
Na poziv Dječjeg vrtića „Leptirić“ u Trstenom te vrtića „Bubamara“ i „Kalimero“ u Dubrovniku, voditeljica Službe civilne zaštite Dubrovnik u proteklom je tjednu održala edukaciju polaznika vrtića i njihovih odgajateljica na temu potresa. Kroz kratki film, prezentaciju i razgovor upoznala ih je s općim pravilima ponašanja djece u slučaju potresa te ih pripremila za daljnji kontinuirani rad kojem je cilj vrtić učiniti sigurnim mjestom, otpornim na različite prijetnje, pa tako i potres.
Radi se o djeci uzrasta od 3 do 6 godina, a edukacija se u pravilu održava na način da se djeci prikaže film "Što činiti u slučaju potresa?" te se kroz razgovor i druženje, čak i sasvim malu djecu uči da je u slučaju potresa najvažnije sklupčati se, zaštititi glavu i ostati miran dok podrhtavanje ne prestane.
Za uspjeh ovakvih edukacija najvažnija je aktivna uključenost odgajatelja i ostalih odgovornih osoba u vrtiću, a svi do sada uključeni vrtići pokazali su izniman interes i želju za učenjem, vježbom i daljnjom suradnjom koja bi se trebala nastaviti već idući tjedan.
Službenici Ravnateljstva civilne zaštite u suradnji sa školskim i predškolskim ustanovama na području Dubrovačko-neretvanske županije već godinama provode edukacije na temu prirodnih prijetnji koje uzrokuju katastrofe, ljudskog utjecaja i mjera koje se mogu provesti kako bi se izbjegle ili umanjile posljedice katastrofa. Nakon potresa u Albaniji 2019. godine koji se osjetio i na širem dubrovačkom području, a osobito suočeni s posljedicama katastrofalnih potresa koji su 2020. godine pogodili Zagreb i Banovinu, ravnatelji odgojno-obrazovnih ustanova počeli su pokazivati sve veći interes za specifičnim edukacijama koje bi djecu, a osobito zaposlenike i odgovorne osobe u ustanovama osposobili za ispravno reagiranje u slučaju potresa.
Nakon što je u prvoj polovici godine održala 68 predavanja u 18 ustanova na području Dubrovačko-neretvanske županije te tim edukacijama obuhvatila gotovo 900 djece/učenika i preko 720 zaposlenika, Služba civilne zaštite Dubrovnik nastavila je s aktivnostima vezanim uz edukacije na području smanjenja rizika od katastrofa (SROK) i u ovoj pedagoškoj godini.
Na poziv Dječjeg vrtića „Leptirić“ u Trstenom te vrtića „Bubamara“ i „Kalimero“ u Dubrovniku, voditeljica Službe civilne zaštite Dubrovnik u proteklom je tjednu održala edukaciju polaznika vrtića i njihovih odgajateljica na temu potresa. Kroz kratki film, prezentaciju i razgovor upoznala ih je s općim pravilima ponašanja djece u slučaju potresa te ih pripremila za daljnji kontinuirani rad kojem je cilj vrtić učiniti sigurnim mjestom, otpornim na različite prijetnje, pa tako i potres.
Radi se o djeci uzrasta od 3 do 6 godina, a edukacija se u pravilu održava na način da se djeci prikaže film "Što činiti u slučaju potresa?" te se kroz razgovor i druženje, čak i sasvim malu djecu uči da je u slučaju potresa najvažnije sklupčati se, zaštititi glavu i ostati miran dok podrhtavanje ne prestane.
Za uspjeh ovakvih edukacija najvažnija je aktivna uključenost odgajatelja i ostalih odgovornih osoba u vrtiću, a svi do sada uključeni vrtići pokazali su izniman interes i želju za učenjem, vježbom i daljnjom suradnjom koja bi se trebala nastaviti već idući tjedan.