Područni ured civilne zaštite Osijek obilježio Međunarodni dan smanjenja rizika od katastrofa
Edukativne aktivnosti i radionice potaknule su učenike, njihove roditelje i učitelje da razmisle o vlastitoj ulozi u smanjenju rizika od katastrofa
Foto: MUPU Osnovnoj školi 'Vijenac' 13. listopada organizirana je interaktivna radionica 'Izradite komplet za hitne situacije' za ukupno 32 učenika te je tako Područni ured civilne zaštite Osijek obilježio Međunarodni dan smanjenja rizika od katastrofa.
Edukativnim aktivnostima i radionicama o pripremi ruksaka za hitne situacije te prezentacijama primjera dobre prakse učenici, njihovi roditelji i učitelji potaknuti su kako bi razmislili o vlastitoj ulozi u smanjenju rizika od katastrofa.
U sklopu radionice, učenici su kod kuće sa svojim roditeljima pripremili ruksake sa stvarima za hitne situacije. Tijekom radionice su pred razredom prezentirali sadržaj ruksaka i objašnjavali zašto su odabrali baš te predmete. Učenici su tako naučili kako sastaviti 'ruksak za hitne situacije' te zašto su neki predmeti u njemu poželjniji od drugih.
Radionicu je otvorila ravnateljica škole istaknuvši važnost preventivnog djelovanja i educiranja, podsjetivši kako se radionica održava u sklopu obilježavanja Međunarodnog dana smanjenja rizika od katastrofa.
Radionice Smanjenja rizika od katastrofa (SROK) započele su 2021. u sklopu projekta 'Na putu do smanjenja rizika od katastrofa' sufinanciranog Operativnim programom Konkurentnost i kohezija, a za potrebe podizanja svijesti javnosti izrađeni su edukacijski materijali o smanjenju rizika, uključujući i priručnike za odgojno obrazovne radnike u provedbi obrazovanja za osnovnoškolsku djecu u području smanjenja rizika od katastrofa.
Uključivanjem učenika u aktivnosti smanjenja rizika od katastrofa stvaraju se temelji za daljnji razvoj i integraciju smanjenja rizika od katastrofa u sve dijelove društva te se podiže svijest odnosno jača otpornost zajednica na katastrofe.
Za potrebe smanjenja rizika od katastrofa i odgovarajuće reakcije u trenutku katastrofe od iznimne je važnosti educirati javnost o načinima smanjenja rizika od katastrofa te načinima prilagodbe i ublažavanja posljedica.
Prijenos znanja
Zatim, povodom Međunarodnog dana smanjenja rizika od katastrofa u Osnovnoj školi Retfala 14. listopada organizirano je edukativno druženje kroz kviz znanja na temu smanjenja rizika od katastrofa uz slogan 'Svaki dan je važan, djeluj za otpornost već danas'.
Kviz znanja otvorila je učiteljica Ivana Dolaček, istaknuvši važnost ovog dana kao priliku za podizanje svijesti o smanjenju rizika od katastrofa među svim učenicima.
U suradnji s Područnim uredom civilne zaštite Osijek, OŠ Retfala unazad pet godina sudjeluje u SROK aktivnostima uz korištenje modela rizika, educirajući učenike i prenoseći znanja učenicima i drugih škola. Kroz školski projekt za izvannastavne aktivnosti uz modele rizika izrađeni su 'banneri' na temu prirodnih prijetnji i smanjenja rizika od katastrofa.
Učenici od 5. do 8. razreda podijeljeni su u tri tima te su prošli zahtjevan tekst znanja kroz pet cjelina i 50 pitanja.
Točnost i bodovanje odgovara ocjenjivali su službenici Područnog ureda civilne zaštite Osijek.
Zone najvećeg rizika
Nadalje, u Osnovnoj školi 'Antun Mihanović' 15. listopada edukativnom UN igrom 'Zaustavimo katastrofe', Područni ured civilne zaštite Osijek nastavio je s aktivnostima obilježavanja Međunarodnog dana smanjenja rizika od katastrofa.
Učenici 8. razreda ukratko su upoznati s prijetnjama i rizicima za područje Osječko-baranjske županije kako bi ih koristili prilikom odabira aktivnosti u igri. Učenici su izabrali razinu igre i pomnim planiranjem birali su aktivnosti kako najbolje zaštiti svoju virtualnu zajednicu od nadolazeće katastrofe.
Cilj igre bio je preživjeti katastrofu s najmanje posljedica i svojim odgovornim planiranjem i odlukama prikupiti što više bodova.
Učenici su tako na zabavan način naučili koliko je priprema važna i kako svatko može doprinijeti sigurnosti svoje zajednice.
Točnost i bodovanje pratili su djelatnici Područnog ureda civilne zaštite Osijek.
Nakon igre, učenicima je predstavljena procjena rizika i karta županije kako bi na svojem području pokušali pronaći zone najvećeg rizika te ih se, uz raspravu, potaknulo da izradom Akcijskog plana razmisle koje aktivnosti oni mogu poduzeti kako bi smanjili rizike od katastrofa.






.jpg?width=750&height=500)



